Voor u gelezen in de markt: Vice Versa in Oss: 'Ons pand ging "total down" maar wij niet'

Davey Gerlings • 16 juli 2025

OSS | De verwoestende brand bij Vice Versa: zelfs voor Veiligheidsregio Brabant-Noord was het een ongekende gebeurtenis. Deze bestempelde het als ‘een van de grootste branden ooit in de regio’. Het bedrijfspand aan de Kanaalstraat 15 weggevaagd… Wat overbleef was de geur van rottend vlees én de strijdbaarheid van de familie Van den Boogaard. Iets meer dan een jaar na dato bouwen ze aan de overkant van de straat aan het nieuwe Vice Versa.

Mireille: “Om half vijf ’s nachts kreeg ik Guus aan de lijn: er is brand. We besloten om ons pap niet te bellen, maar meteen op te halen. Ondertussen seinden we Koen in, die op de camping zat. Bij het bedrijf aangekomen, leek het mee te vallen. Geen vlammen of rook te zien. Sterker: iets voor negen gaf de brandweer aan dat de brand uit was. Ook de opruimingsdienst was er al. Maar een halfuur later ontstonden weer nieuwe brandhaarden. De ernst ervan was lastig in te schatten, omdat het zicht in de koelcel erg slecht was. Je kon niet verder kijken dan dertig centimeter.”

“De temperatuur van -20°C, de bouwwijze en de inrichting van onze koel- en
vriesmagazijnen maakten brandbestrijding onmogelijk”


Van hoop naar machteloosheid

Guus: “We dachten lange tijd dat we ‘slechts’ één vriescel moesten opgeven. De hoop op een redelijke afloop vervloog pas om half vijf ’s middags. Vanaf dat moment verlegde de brandweer de prioriteit naar het beschermen van de omliggende panden. De temperatuur van -20°C, de bouwwijze en de inrichting van onze koel- en vriesmagazijnen maakten brandbestrijding onmogelijk. Een flinke klap, we voelden ons machteloos. De veiligheidsdiensten lieten het pand gecontroleerd uitbranden. Pas na 82 uur en 13 minuten kwam het sein brandmeester…”


In de overlevingsstand
Tonnie: “De beelden van de uitslaande brand wennen nooit. Die blijven onwerkelijk. Maar de brandweer heeft een goede prestatie geleverd door te zorgen dat geen ander gebouw is afgebrand. Ondertussen waren we zelf ook in actie gekomen. Ons pand ging dan wel total down, maar wij niet. We stonden in de overlevingsstand. We belden met klanten en andere vrieshuizen voor noodoplossingen. Op zondagavond hielden we een bijeenkomst voor onze medewerkers en op maandag reden we alweer. Gelukkig hadden we onze locatie aan de overkant nog. Ook stond half Oss voor ons klaar. Niet alleen met steunbetuigingen, maar bijvoorbeeld ook met parkeerruimte voor onze vrachtwagens.”


Noodkantoor in vijf weken
Tonnie: “En wat te denken van Bouwbedrijf Van Erp Dollevoet, zij zijn zó flexibel geweest. Nog op zondagochtend maakten we met Rini en Roel van Erp plannen voor een noodkantoor en ‘s avonds lagen de eerste schetsen er al. Ook de gemeente heeft alle medewerking verleend. Binnen vijf weken stond er een nieuw kantoorpand aan de Kanaalstraat 10. En tijdens de bouw werkten we vanuit Dome-X.”


Oude buurman
Koen: “Ondertussen gingen we ook aan de slag met de wederopbouw van de Kanaalstraat 15. Met het volste vertrouwen in de markt en in onszelf. Maar bouwen op dezelfde locatie? Al snel werd duidelijk dat dit onmogelijk was. Vanwege de brandveiligheid zouden we maar de helft aan koel- en vriescellen kunnen terugbouwen. En we liepen voor de brand al tegen grenzen aan. Voor alternatieve locaties zochten we natuurlijk eerst in Oss, maar we hebben ook in Rosmalen gekeken en zelfs even over de Maas - al werd die laatste optie nooit concreet. Het voormalige terrein van onze oude buurman VBI werd dat wel. Ontwikkelaar David Hart Group was bereid om een deel daarvan te verkopen.”


Andere brandpreventie
Guus: “Pas toen de planning van de nieuwbouw duidelijk was, konden we weer echt vooruitkijken. Eigenlijk zouden we gefaseerd aan de slag gaan, met het idee om later eventueel uit te breiden. Maar om zo efficiënt mogelijk te bouwen, doen we toch alles in één keer. Nee, straks staat er geen compleet ander Vice Versa. De indeling is praktisch hetzelfde: er komt een grote gang met de cellen daaraan vast. Alleen wordt de gang nu recht. Zo blijkt maar dat we nog niet zo gek bezig waren. Die rechte gang maakt overigens meteen de weg vrij voor robots, die pallets gaan vervoeren. En ook het in- en ompakken gebeurt hier niet meer met de hand. Bouwtechnisch zit het grootste verschil in de brandpreventie. Er komt een CO2-blussysteem in de cellen, zodat een brand in twee minuten gedoofd is. En in de andere ruimtes komen sprinklerinstallaties.”



Van 45.000 naar 85.000 pallets
Mireille: “Hier hebben we alle plek voor een groeispurt. Het oude perceel was 2,3 hectare groot, het nieuwe 3,6 hectare. Ook verdubbelen we in opslagruimte, mede dankzij de twintig meter hoge hallen. We gaan van zo’n 45.000 pallets naar 85.000 – plus nog eens 15.000 pallets op de Kanaalstraat 10. Klanten geven nu al aan dat ze met ons willen meegroeien. Ook neemt de behoefte aan diepvriesopslag toe. En áls we later willen uitbreiden, kan dat wellicht op de locatie waar de brand woedde. Het geloof in een mooie toekomst is dan ook groot. Of hierin een rol is weggelegd voor transport over water? Vanwege de draaikom voor schepen is hier in elk geval geen plek voor een kade. Op de oude plek hebben we er wel één, maar die gebruiken we eigenlijk nooit. We brengen goederen nu naar de haven van Rotterdam.”

“Ik draag de leiding met nog meer vertrouwen over aan Mireille, Koen en Guus”

Tonnie: “In november zijn we weer helemaal up and running. Maar wel zonder mij. Eigenlijk zou het boek voor mij al dicht gaan, maar toen kwam de brand... Ik draag de leiding met nog meer vertrouwen over aan Mireille, Koen en Guus. Ze hebben enorm veel veerkracht getoond en opnieuw bewezen uit het juiste hout gesneden te zijn. Ik blijf nog even op de achtergrond als denktank, maar weet niet voor hoe lang. Het fingerspitzengefühl zal langzaam verdwijnen, terwijl ik op basis daarvan juist beslissingen neem. We gaan het meemaken.”

Koen: “Het afgelopen jaar was pittig. Maar hierin is ook bevestigd wat we eigenlijk al wisten: we hebben een sterke organisatie. Dat we altijd op onze loyale medewerkers kunnen rekenen, is een extra stimulans om het beste uit Vice Versa te halen!”


door Davey Gerlings 28 augustus 2025
The body content of your post goes here. To edit this text, click on it and delete this default text and start typing your own or paste your own from a different source.
door Davey Gerlings 28 augustus 2025
The body content of your post goes here. To edit this text, click on it and delete this default text and start typing your own or paste your own from a different source.
door Davey Gerlings 28 augustus 2025
ODTH en Movu Robotics zetten nieuwe standaard in magazijnautomatisering met eerste uitrol van Movu OPS voor Movu atlas-shuttlesysteem Het doorbraakproject belichaamt Movu’s merkvisie op toegankelijke automatisering en compacte schaalbaarheid, met als resultaat een live geïntegreerde Movu OPS-software en substantiële winst op vlak van veiligheid, duurzaamheid en doorvoercapaciteit. Rumst, België, 26 augustus 2025: ODTH First Class Logistics, een toonaangevende Belgische, familiegeleide logistieke dienstverlener, en Movu Robotics, een snelgroeiende innovator in schaalbare magazijnautomatisering en onderdeel van de stow Group, hebben met succes de eerste fase afgerond van een grootschalig automatiseringsproject op de ODTH-site in Rumst. Het resultaat is een transformatie van een traditioneel magazijn naar een softwaregestuurd, high-density logistiek centrum. Deze samenwerking is een belangrijke stap vooruit op vlak van operationele efficiëntie, realtime zichtbaarheid en duurzame impact. De oplossing combineert Movu atlas, het geavanceerde shuttlegebaseerde ASRS-systeem (Automated Storage and Retrieval System), met de eerste grootschalige uitrol van Movu OPS, het warehouse execution softwareplatform dat speciaal werd ontwikkeld om de Movu atlas-shuttles aan te sturen. De software is volledig in-house ontwikkeld door het R&D-team van Movu en naadloos geïntegreerd met het SAP ERP-systeem van ODTH. In een live SAP-omgeving zorgt deze combinatie voor dynamische palletroutering, intelligente buffersturing en een gestroomlijnde controle van shuttle- en transportsystemen. De gefaseerde implementatie waarborgt continue operationele beschikbaarheid, terwijl de automatiseringscapaciteit stapsgewijs wordt uitgebreid. Met dit project zet Movu Robotics een concrete stap in zijn missie om ‘Accessible Automation and Compact Scalability’ aan te bieden aan magazijnen wereldwijd. “Dit project betekent een mijlpaal, niet alleen voor ODTH, maar ook voor Movu Robotics,” zegt Christophe Coulongeat, CEO van Movu Robotics . “Het is de eerste keer dat onze Movu OPS-software de Movu atlas-palletshuttle volledig aanstuurt – van ontwikkeling tot integratie. Het resultaat is een naadloos geïntegreerde oplossing: snel, flexibel en intelligent. Dit bewijst dat modulaire en toegankelijke automatisering de toekomst van magazijnbeheer is.” Belangrijkste resultaten van fase 1 De schaal van het project is indrukwekkend. Na voltooiing zal de Rumst-site meer dan 31.000 palletplaatsen tellen, verspreid over 14.000 m² magazijnruimte . Twintig autonome Movu atlas-shuttles zullen opereren over vier verticale niveaus, aangestuurd door vijf hogesnelheidsliften. Met vijf inbound- en zeven outboundstations kan het systeem tot 6.000 palletbewegingen per dag verwerken — 3.000 inkomend en 3.000 uitgaand — zonder de 24/7-dienstverlening aan FMCG-klanten (fast moving consumer goods) in gevaar te brengen. De voltooiing van fase 1 legt het fundament voor de volgende fasen. Alle software-integraties en systemen zijn klaar voor uitrol in fase 2 en 3 , die operationeel worden in september 2025 . De finale fase gaat live in Q1 2026 . Een van de unieke aspecten van dit project is het slimme, duurzame ontwerp. In plaats van nieuwbouw, besloten ODTH en Movu Robotics om de bestaande stellinginfrastructuur her te gebruiken. Deze keuze leidde niet alleen tot lagere investeringskosten , maar voorkwam ook meer dan 680 ton CO₂-uitstoot – een duidelijke illustratie van de gezamenlijke duurzaamheidsambitie van beide bedrijven. De flexibiliteit van het systeem is eveneens opmerkelijk. Het ondersteunt moeiteloos zowel Europallets als industriële pallets , variërend van 1.200 mm breed tot 2.400 mm hoog . Hierdoor kan ODTH een gevarieerd klantenbestand bedienen met uiteenlopende logistieke behoeften. Strategisch effect en slimme automatisering in actie. Met een groeiend aantal SKU’s, strikte service level agreements en beperkte ruimte op de site in Rumst, zocht ODTH naar een oplossing die de opslagdichtheid verhoogt , en tegelijk intern transport en energieverbruik minimaliseert . Door Movu atlas in een modulaire aanpak met zes fasen te implementeren, kon ODTH de operationele continuïteit behouden en tegelijk de systeemcapaciteit en intelligentie geleidelijk uitbreiden. Elke fase bouwt voort op de vorige, wat zorgt voor een vlotte, risicovrije schaalvergroting . “We hebben voor Movu Robotics gekozen omdat zij een schaalbare, intelligente oplossing kunnen bieden die perfect aansluit op de specifieke beperkingen van onze site,” zegt Wim Van Leuven, Project Manager bij ODTH . “Dankzij het hergebruik van onze bestaande infrastructuur konden we de installatiekosten en ecologische impact beperken – en toch vanaf dag één echte meerwaarde leveren. Het volledige project wordt uitgerold in een actief magazijn, en tot nu toe zonder enige impact op onze klanten. Dat toont de kracht en flexibiliteit van de samenwerking tussen Movu en ODTH.” Software-intelligentie als kern van het systeem. De ware innovatie schuilt in Movu OPS, het eigen WES-platform van Movu dat fungeert als het digitale brein van het systeem. Dankzij een native integratie met SAP ERP via gestandaardiseerde API’s, maakt de software onder andere het volgende mogelijk: Vlotte communicatie met Movu Conveyor Control (MCC) en Movu Tower verkeerssturing Realtime toewijzing van shuttles en optimalisatie van liftroutes Ondersteuning van chaotische opslaglogica voor maximale flexibiliteit Configuratie van opslagstrategieën en slimme buffering buiten piekuren Een moderne gebruikersinterface die de besluitvorming en controle voor operators vereenvoudigt Deze integratie stelt ODTH in staat om het logistieke proces end-to-end te automatiseren, op basis van realtime magazijndata en slimme beslisregels – een cruciale capaciteit in een omgeving met hoge rotatie en constante druk. “De integratie van Movu OPS in een SAP-omgeving tilt magazijnbesturing naar een nieuw niveau,” aldus Thomas De Rudder, Integration Manager bij Movu Robotics. “Hiermee kan ODTH een complex shuttlesysteem aansturen met maximale reactiviteit en zonder manuele tussenkomst.” Vooruitblik op fase 2 Met nog vijf implementatiefasen in het vooruitzicht zullen ODTH en Movu Robotics de automatiseringscapaciteit verder uitbreiden, extra functies voor orkestratie toevoegen en het footprint van het systeem vergroten. Deze roadmap versterkt de positie van ODTH als voorloper in mensgerichte en duurzame logistiek, en bevestigt het modulaire automatiseringsmodel van Movu Robotics. “Deze samenwerking met ODTH bewijst dat automatisering van bestaande magazijnen (‘brownfield’) niet alleen mogelijk, maar ook strategisch is,” besluit Coulongeat. “Door slimme software te combineren met herbruikbare infrastructuur helpen we logistieke spelers om vandaag al het magazijn van de toekomst te bouwen.” Over ODTH First Class Logistics ODTH is een familiebedrijf met hoofdkantoor in België en meer dan 40 jaar ervaring in multimodaal transport, warehousing en value-added logistieke diensten. Met een mensgerichte aanpak bedient ODTH een brede waaier aan sectoren, met sterke focus op duurzaamheid en innovatie. Meer informatie: https://www.odth.be/ Over Movu Robotics Movu Robotics, onderdeel van de stow Group, is een toonaangevende internationale speler in magazijnautomatisering en biedt schaalbare en efficiënte logistieke oplossingen. Met meer dan 400 medewerkers in Europa en de VS biedt Movu een compleet portfolio aan geautomatiseerde technologieën, waaronder: Movu atlas – palletshuttle voor meerdiep opslag, Movu ifollow – AMR-oplossing voor collaboratief orderpicken en pallettransport, Movu escala – 3D-opslagsysteem voor bakken, Movu eligo – geïntegreerde robotarm voor picking. Alle oplossingen worden centraal aangestuurd via Movu OPS, het warehouse execution softwareplatform. Meer informatie: www.movu-robotics.com  Perscontact – ODTH: Rob Van Den Berghen Chief Operational Officer (COO) ODTH T: +32 38 60 64 19 M: Rob.VanDenBerghen@odth.be Perscontact – Movu Robotics: Thomas Meyer-Jander Chief Marketing Officer (CMO) stow Group T: +32 56 48 11 11 M: thomas.meyer-jander@stow-group.com
door Davey Gerlings 15 augustus 2025
Nekovri is blij om het nieuwe lid te verwelkomen, Europlant Kweekbedrijf B.V. uit Heerenveen is lid geworden van Nekovri.
door Davey Gerlings 15 augustus 2025
Vanaf 23 augustus 2025 wijzigen onze postgegevens, we nemen afscheid van onze vertrouwde Postbus 901 in Eindhoven Nieuw postadres: de Grote Beer 9, 5215 MR, ’s-Hertogenbosch We vragen u vriendelijk om vanaf deze datum ons nieuwe postadres te gebruiken, zodat uw post ons snel en veilig bereikt.  Bedankt voor het aanpassen van uw administratie en voor uw medewerking!
door Davey Gerlings 15 augustus 2025
Cybersecurity heeft voor veel kleine bedrijven weinig prioriteit. Zo neemt een derde van de kleine bedrijven geen enkele maatregel om zich te beschermen tegen cyberaanvallen. Om ondernemers te helpen bij het nemen van cybermaatregelen is de CyberVeilig Check voor zzp en mkb gelanceerd. Voor kleine ondernemers die een financieel knelpunt ervaren, is er nu tijdelijk de subsidieregeling Mijn Cyberweerbare Zaak. Mijn Cyberweerbare Zaak in het kort De subsidie is: Voor ondernemers met 1 tot en met 50 werknemers en een jaaromzet van maximaal € 10 miljoen; Aan te vragen op een flink aantal basismaatregelen van de CyberVeilig Check; 50% van de aanschafwaarde en/of implementatiekosten tot een maximum van € 1.250; Aan te vragen van vrijdag 18 juli 2025, 09.00 uur tot en met vrijdag 31 oktober 2025, 17.00 uur en wordt toegekend op volgorde van binnenkomst tot het maximale budget van €1 miljoen bereikt is. Meer informatie over deze subsidieregeling voor kleine ondernemers vind je op de website van de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO). Subsidie aanvragen
door Davey Gerlings 15 augustus 2025
Heeft u zich al ingeschreven voor het Exclusieve Ledendiner van Nekovri op dinsdag 9 september a.s.? Een diner exclusief voor onze leden en preffered supplier(s) uit de koel- en vriessector. U heeft de officiële uitnodiging al ontvangen in uw inbox, maar we willen u er graag nog even aan herinneren - want dit bijzondere event wilt u niet missen! Tijdens de zogenaamde Ledentop kijken we vooruit naar de rol van onze sector in de weerbaarheid van de Nederlandse voedselvoorziening. Wat begon met gesprekken met het Ministerie van Defensie, loopt inmiddels parallel met de dialoog die we vorig jaar al startten met het Ministerie van Landbouw, Voedselzekerheid en Natuur (LVVN). Beide trajecten versterken elkaar – en laten zien dat onze inspanningen vruchten afwerpen! Naast een heerlijk luxe barbecue in goed gezelschap, kunnen we in deze nieuwsbrief de eerste spreker aankondigen: Luitenant-kolonel Daan Speetjens van het Ministerie van Defensie. Hij zal ons meenemen in het Ecosysteem Logistiek en de kansen voor de koel- en vriessector om de aansluiting met het Ministerie van Defensie te vinden ( https://www.defensie.nl/onderwerpen/adaptieve-krijgsmacht/ecosysteem-logistiek ). Mis deze unieke avond niet en meld u vandaag nog aan via info@nekovri.nl ! 
Nekovri beeldmerk en logo
door Davey Gerlings 7 augustus 2025
Op 30 juli 2025 publiceerde de Europese Commissie een aanbeveling voor het gebruik van een vrijwillige duurzaamheidsrapportagestandaard voor het mkb. Deze zogenoemde VSME-standaard (Voluntary Sustainability Reporting Standard for SMEs) helpt micro-, kleine en middelgrote bedrijven om op een toegankelijke manier te rapporteren over hun duurzaamheidsbeleid en -prestaties. De CSRD is een Europese wet die grote bedrijven verplicht om te vertellen hoe duurzaam ze zijn . Denk aan: Hoeveel energie gebruiken ze? Hoe gaan ze om met hun personeel? Wat doen ze om klimaatverandering tegen te gaan? Voor kleine bedrijven is deze wet (nog) niet verplicht. Maar grote bedrijven moeten steeds vaker aan hun leveranciers vragen hoe duurzaam zij zijn. En daar kom jij als mkb’er dus tóch in beeld. De VSME-standaard is dan als het ware een steekbriefje dat je kunt gebruiken om die vragen makkelijk en netjes te beantwoorden. Hoewel veel leden van Nekovri niet onder de CSRD-verplichting vallen, krijgen zij steeds vaker vragen vanuit klanten, financiers of ketenpartners over duurzaamheid. Deze nieuwe standaard biedt een laagdrempelig en uniform antwoord . Twee modules: eenvoudig en schaalbaar De VSME-standaard bestaat uit twee delen: De basismodule , met 11 onderwerpen zoals CO₂-uitstoot, personeelsgegevens en integriteit. Deze vormt het startpunt. De uitgebreide module , met 9 extra onderwerpen zoals reductiedoelen, mensenrechten en diversiteit. Deze is bedoeld voor bedrijven die extra informatie moeten aanleveren, bijvoorbeeld aan investeerders. De standaard sluit aan op Europese regels, maar is eenvoudiger en vraagt geen uitgebreid onderzoek naar alle duurzaamheidsthema’s. Bedrijven vullen alleen de onderwerpen in die voor hen van toepassing zijn. Dat maakt het makkelijk in gebruik. Wat betekent dit voor bedrijven binnen Nekovri? De koel- en vriessector is nauw verweven met internationale ketens, voedselveiligheid en logistieke dienstverlening. Vanuit Nekovri zien wij de volgende implicaties: Voorbereiden op ESG-informatievragen De VSME biedt een antwoord op de toegenomen druk vanuit klanten en financiers zonder dat bedrijven direct CSRD-plichtig zijn. Efficiëntie en consistentie Eén standaard voorkomt dat bedrijven per klant andere ESG-indicatoren moeten aanleveren. Versterking van concurrentiekracht Transparantie op het gebied van duurzaamheid wordt steeds vaker meegenomen in aanbestedingen, samenwerkingen en financiering. Springplank naar de toekomst De VSME-structuur sluit aan op de CSRD, wat bedrijven helpt zich stapsgewijs voor te bereiden op eventuele toekomstige verplichtingen. Kans om als sector verantwoordelijkheid te nemen Door als koel- en vriessector zichtbaar te maken hoe wij werken aan duurzaamheid, versterken we ons imago én onze maatschappelijke positie. Bekijk de standaard en bijbehorende hulpmiddelen op de officiële EFRAG-pagina: https://www.efrag.org/en/smes-and-sustainability-reporting . EFRAG heeft aangekondigd dat er vertaalde hulpmiddelen volgen in de tweede helft van 2025, een en ander is nu enkel nog in het Engels beschikbaar. Heb jij als bedrijf al ervaring met ESG-vragen van klanten of partners? Laat het ons weten! Het secretariaat Nekovri verzamelt signalen uit de praktijk om knelpunten en kansen bespreekbaar te maken bij beleidsmakers. Mail naar info@nekovri.nl .
Kaart van Nederland met pinnetjes, nederlandse koel- en vrieshuizen
door Davey Gerlings 7 augustus 2025
Onze website van Nekovri is nu een maandje online en wij vragen uw hulp! Als u naar de subpagina " Leden " gaat, kunt u op een interactieve kaart klikken. Elke pin maakt deel uit van Nekovri. Nu vragen wij ons af of u graag andere informatie bij uw pin had gewild, mail dit dan naar ons, dan kunnen wij dit aanpassen voor u! Wij vragen u dan om een uitgewerkte versie aan te leveren, om fouten te voorkomen! Dit mag u mailen naar info@nekovri.nl . Als u tevreden bent met het de informatie op uw pagina, dan hoeft u niks te doen
Aankondiging Prinsjesdag Peiling 2025
door Davey Gerlings 1 augustus 2025
Op initiatief van VNO-NCW en MKB-Nederland wordt dit jaar voor de derde keer de Prinsjesdag Peiling uitgevoerd. Deze Peiling is een grootschalige jaarlijkse enquête om inzicht te krijgen in de verwachtingen en behoeften van ondernemers in aanloop naar Prinsjesdag. Met deze enquête vragen we ondernemers uit alle sectoren naar hun economische vooruitzichten, hun uitdagingen en knelpunten. Dit jaar zal de peiling ook gericht zijn op de aankomende Tweede Kamer verkiezingen. Welke thema’s verdienen momenteel voor ondernemers de meeste aandacht? Wat zijn de verwachtingen ten aanzien van de campagnetijd en een nieuw te vormen kabinet? Dat zijn de centrale vragen van deze peiling. Doe jij mee? Ondernemers kunnen de enquête invullen via deze link Deelname kost slechte enkele minuten en kan tot 25 augustus . De resultaten zullen nog vóór Prinsjesdag bekend worden gemaakt. Alvast veel dank voor jouw medewerking!
Show More